Nytt pass, legitimation och motorcykelfärd...i Februari

Jajamen idag den 12 februari åkte jag bak på min pappas motorcykel för första gången detta året!! Med solen i ögenen, en sval vind i håret och ett glatt humör gled vi genom Halmstad. Nää allvarligt det var ingen sol och framförallt ingen sval vind...As kallt passar nog bättre den här gången. Men ljuligt skönt var det att åka med forsan igen, det var ju så längesen sist. Men att det inte var pappas första gång det här året förvånar mig inte alls, motor fantasten Dario hade väl kört hela vintern om han hade kunnat ,och han hade väl kört i en skiten t-shirt kan jag tänka mig. Den nu ,några dagar över, 50år gammle far jag hör njuter av livet bakom styret på en Harley Davidson.
Lite kul att det enda som sticker ut under hjälmen är hans krit vita skägg.....Ålderstecken?
Annars idag såhär tidigt på morgonen har jag hunnit uträtta en del..Varit hos farbror Blå (polisen) och fixat nytt pass och legitimation. Är det inte konstigt att man alltid blir konstig på sitt passfoto? Man tycker att det
liknar inte alls mig!? Min första kommentar var:"Fan vad jag ser trött ut!". "inte så konstigt. Du gick ju upp för 10minuter sen". Pappa med alltid lika kloka svar.

Men det som använder mest av min hjärnkapacitet just nu är ändå min Spanien resa. Åker 8-9 mars och
längtar nåt fruktansvärt...men samtidigt missar jag en till sommar hemma i Sverige.
Även om en del av mina vänner också kommer tillbringa sommaren utomlands så hade det varit skönt att vara hemma i Sverige, i Halmstad.
Men vad fan..tillbringa sina dagar i Spanien i ett ex antal månader och livnära sig på att stå på scen
är väl inte det jobbigaste jag gjort i mitt liv. Eller?


Vill sluta inlägget med ett tack till Daniela Lindberg. Jag har lånat din gitarr i 4 dagar och skrivit 4 nya låtar.
Tack som fan. Jag känner mig inne i ett stim just nu, allt bara faller på plats.
//NM

"16000 sånger skrevs på 8 år, du skrev en på 8minuter,  den 16000 gånger vackrare:"

Kommentarer
Postat av: christiii

hej bubben!
saknar dej lite och sandra nämnde nåt om att du skulle fara till bjärnum snart igen o hämta lite grejjer? du kan väl höra av dej? puss o kram!

2008-02-15 @ 12:23:47
URL: http://christah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0